WTCR-startgrid raakt ingevuld
Dat het Belgische DG Sport met twee Peugeot's voor wellicht Mat'o Homola en Aurelien Comte aan de
start komt is niet nieuw, net zo min als dat het eveneens tricolore WRT twee Audi's zou voorrijden voor (zo goed als zeker) de Brit Gordon Shedden en regerend TCR International-kampioen Jean-Karl Vernay.
Met Boutsen-Ginion komt begin april in Marrakech nog een vierde Belgisch aan de start; van het team van Olivier Lainé was geweten dat het twee Honda's inzet. Nu de namen van beide rijders in de Hongaarse internetpers circuleren kan worden bevestigd dat het om twee internationale toppers gaat die reeds eerder de kleuren van het team uit Waver verdedigden.
Esteban Guerrieri maakte eerder bekend dat hij dit seizoen niet langer met Citroën in het Argentijnse Super TC2000-kampioenschap racet, wat de deur wijd open zette voor een nieuwe Europese toerwagencampagne. De snelle Argentijn wordt thans voor zijn uitstekende invalbeurt voor de gekwetste Monteiro beloond met een Honda-contract bij Münnich Motorsport. De kans dat hij daar baas René Münnich naast zich krijgt is groot.
Ook voormalige WTCC-wereldkampioenen Rob Huff en Yvan Muller maken vanzelfsprekend hun opwachting. De Brit landde bij het Franse Sebastien Loeb Racing dat naar verluidt twee Hyundai i30 N zou inzetten, de naam van diens snelle teamgenoot, ook al een WTCC-racewinnaar, kunnen we hier nog niet vrijgeven.
Meervoudig WTCC-kampioen Yvan Muller zou binnen z'n eigen team dan weer twee Hyundai's runnen voor diens neef Yann Ehrlacher (ex-RC Motorsport) en oud-Volvo-teamgenoot Thed Björk en mogelijk ook een derde auto voor zichzelf.
In tegenstelling tot Zengo Motorsport en ROAL Motorsport die zouden afhaken, zal ook Campos Racing dat reeds geruime tijd in de TCR Series actief is dit jaar opnieuw van de partij zijn. Index.hu meent te weten dat Pepe Oriola en ex-SLR-rijder John Filippi elk een SEAT TCR zouden bemannen.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Foto's: Hans van Onsem & FIA WTCR
Tweet