van der Horst

Yvan Muller de snelste op de Hungaroring

Yvan Muller
Yvan Muller
Wereldkampioen Yvan Muller toonde zich op de Hungaroring opnieuw de snelste van het WTCC- veld en pakt alzo in de finale kwalificatie de pole voor de eerste race. Achter de Chevrolet volgden de drie Honda’s met in volgorde Michelisz, Tarquini en Monteiro.
Muller reed met zijn Chevrolet Cruze een rondje in 1:53.426 en dat betekende meteen ook en nieuw ronderecord voor de baan. De drie Honda’s probeerden er alles aan om onder de tijd van de Chevrolet te komen maar tevergeefs. Lokale rijder Norbert Michelisz was de snelste van het trio met de wagen van Zengo Motorsport voor beide officiële rijders Gabriele Tarquini en Tiago Monteiro.  Tom Coronel scoorde goed met een vijfde tijd en bleef daarmee de Chevrolet’s van Chilton en Nash voor. Wereldkampioen Rob Huff kon met zijn SEAT doordringen tot de top 10 en reed de achtste tijd. Alex Mac Dowall in een vierde Chevrolet lukte de tiende tijd en zal dus vanop de pole starten voor race 2 net voor de BMW van Mehdi Bennani.

Dankzij diens pole loopt Muller weer iets verder uit op naaste achtervolger Gabriele Tarquini.

Top 10 qualifying Hungaroring:

01. Yvan Muller (Chevrolet Cruze 1.6T) 1:53.426
02. Norbert Michelisz (Honda Civic) 1:53.806
03. Gabriele Tarquini (Honda Civic) 1:53.953
04. Tiago Monteiro (Honda Civic) 1:54.048
05. Tom Coronel (BMW 320 TC) 1:54.077
06. Tom Chilton (Chevrolet Cruze 1.6T) 1:54.181
07. James Nash (Chevrolet Cruze 1.6T) 1:54.270
08. Rob Huff (SEAT Leon WTCC) 1:54.380
09. Medhi Bennani (BMW 320 TC) 1 :54.455
10. Alex Mac Dowall (Chevrolet Cruze 1.6T) 1 :54.533

Kampioenschap:

1.MULLER Yvan 125 p.
2.TARQUINI Gabriele 99
4.CHILTON Tom 55 .
5.NASH James 51
6.ORIOLA Pepe 49
7.CORONEL Tom 48
7.MONTEIRO Tiago 48
9.MACDOWALL Alex 34
10.HUFF Rob 31



Foto: Hans van Onsem



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA World Touring Car Championship op zondag 5 mei 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Hungaroring.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons