van der Horst

Zolder Superprix: Pole voor Thomas Piessens/Sam Dejonghe

Deldiche Racing - Norma M20 FC
Deldiche Racing - Norma M20 FC
Op vrijdag werd al de kwalificatie voor de Supercar Challenge op Circuit Zolder verreden. Snelste in deze kwalificatie was de Deldiche Racing Norma M20 FC van Thomas Piessens en Sam Dejonghe. Ook de twee volgende plaatsen op de grid gaan naar een Norma CN prototype, respectievelijk het Verheyen Motorsport exemplaar van Brent Verheyen/Ian Gepts en de Deldiche Racing wagen van Luc de Cock. De DOMEC Racing Radical RXC Spyder van Nagy Kabaz, die zijn debuut maakt in de Supercar Challenge was al direct de snelste in de Supersport 1 divisie.
DOMEC Racing - Radical RXC Spyder
DOMEC Racing - Radical RXC Spyder
Lea Mauer en Gary Hauser, die nochtans beschikken over een Norma LMP3 moesten tevreden zijn met de vierde chrono. Bart Arendsen (BMW M6 GT3) voerde het GT veld aan voor de Bentley Continental van Bob Herber en de Zilhouette GTR van Max Tubben. De Belg Martin Lucas (Radical SR3) was de snelste in de Radical divisie.

Michaël De Keersmaecker - Audi RS3 LMS TCR
Michaël De Keersmaecker - Audi RS3 LMS TCR
De deelnemers aan de Supersport en Sport divisie reden hun kwalificatie apart van de GT’s en proto’s. Nagy Kabaz toonde zich enigszins verrassend de snelste met zijn DOMEC Racing RXC Spyder. Hij bleef Michaël De Keersmaecker (Audi RS3 LMS TCR) en Dennis de Borst (Hyundai i30N TCR) voor. Deze laatste zag zijn snelste ronde geschrapt voor het raken van de paaltjes in de chicane. Laurens de Wit (CUPRA) was dan weer de snelste in de Supersport 2 divisie voor de Ligier van Pieter Denys/Tim de Borle en de Honda Civic van Tony Verhulst. In de Sport divisie moesten  Chris Voet en Bart van den Broeck (Peugeot RCZ Cup) nog net de BMW M2 van Axel Jansen/Mex Jansen voor zich dulden.

Foto's: Supercar Challenge
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Supercar Challenge op zaterdag 11 juni 2022 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Zolder Superprix.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons