van der Horst

16H Hockenheim: NKPP Racing by Bas Koeten Racing pakt unieke overwinning

NKPP Racing by Bas Koeten Racing - Porsche 991 Cup
NKPP Racing by Bas Koeten Racing - Porsche 991 Cup
Tijdens het tweede deel van de 16H Hockenheim kregen we unieke taferelen. Niet een GT3 pakte de algemene overwinning, maar de Porsche 991 Cup van NKPP Racing by Bas Koeten Racing ging met deze eer lopen. Gijs Bessem, Harry Hilders en Marcel van Berlo kregen de leiding in het laatste kwart van de acht uren in hun schoot geworpen en moesten alleen afrekenen met een concurrent uit eigen klasse. Uiteindelijk viel de beslissing in de laatste twee ronden.
  • Skylimit Events
De DUWO Racing Porsche van Mukovoz/Peregudov/Sidoruk was een gesel voor de Nederlandse equipe, maar een tekort aan brandstof dwong het Luxemburgse team om twee ronden van het einde de pits op te zoeken voor een korte tankbeurt en kon daarbij de overwinning vergeten. Uniek was de derde plaats algemeen voor de Autorama Motorsport by Wolf-Power Racing Volkswagen Golf GTi TCR van Kletzer/Preisig/Lenz/Lloyd/Mettler, die tevens ook winnaar werd in de TCE-divisie. Voor de GT3's was het een race om te vergeten. Equipe Verschuur moest wederom opgeven na een nieuw probleem met de aandrijving, terwijl de CP Racing Mercedes eerst een crash meemaakte en daarna nog een probleem had met de radiator. Dit zorgde er voor dat de Amerikaanse equipe pas zevende algemeen eindigde.

PROsport Racing - Aston Martin Vantage GT4
PROsport Racing - Aston Martin Vantage GT4
Ook voor de Belgische piloten en teams was het een race om snel te vergeten. Nico Verdonck, Rodrigue Gillion en Tom Heeren waren aan een opmars bezig, maar deze werd gestopt na een pitstop van een uur omwille van een probleem aan de PROsport Racing Aston Martin. Zij konden nog wel verderrijden, maar moesten genoegen nemen met een tiende plaats algemeen. De SpeedLover Porsche stond zaterdag  lang in de pits na een tik tegen de muur en kon daarna nooit op snelheid komen met een twaalfde plek als gevolg.  AC Motorsport moest als laatste de handdoek in de ring gooien nadat de wagen onbestuurbaar werd en niet meer gerepareerd kon worden.

Foto's: 24H Series powered by Hankook



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in 24H Series op maandag 7 september 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 16H Hockenheim.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons