van der Horst

24H Le Mans: Aston Martin afgestraft door nieuwe BoP

Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage AMR
Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage AMR
Het begint stilaan traditie te worden dat de Balance of Performance bij de GT's nog wordt aangepast tussen de kwalificaties en de race. In de fabrieksklasse worden Corvette en polesitter Aston Martin bedacht met een kleine prestatievermindering.
  • De Swert Opticiens
Marco Sorensen zette gisterenavond de Vantage GTE op pole met een 3m48.000, maar voor de wedstrijd verliest de wagen wat turbodruk, zo ook het exemplaar #97 van Maxime Martin dat pas als veertiende van start gaat. Verder mogen alle wagens vijf kilogram van hun minimumgewicht afdoen, behalve de Corvette C7.R.

Ook in GTE-Am wordt de dominante constructeur benadeeld door de nieuwe BoP. De Porsche 911 RSR (1-2-3 in Q) verschijnt namelijk aan de start met 10kg extra ballast aan boord. De enige Ford GT in de klasse (Keating Motorsports, P9) wordt dan weer 10kg lichter ten opzichte van de kwalificaties.

Foto: Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in 24 Heures du Mans op vrijdag 14 juni 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons