24H Le Mans: GTE-teams zijn misnoegd over safety car-interventies
Ook Ford Performance-baas Mark Rushbrook likt zijn wonden, "Het is jammer dat het gros van het GTE Pro-veld werd verrast door die vroege safety car gezien dat het ganse verloop van de race veranderde. We moeten echter trots zijn op wat het team heeft gepresteerd, een derde podium op rij en het derde jaar op rij dat al onze bolides aan de meet staan."
Doug Fehan, verantwoordelijk voor Corvette Racing, deed een gelijkaardig relaas. "We verloren veel tijd in het begin van de wedstrijd vanwege de safety car. Dat is echt jammer want je draagt dat de ganse race met je mee, het is echt iets waar de organisatie naar moet kijken, want je eindigt plots met twee minuten verschil tussen twee groepen wagens die eerst vlak bij elkaar reden."
Ferrari van zijn kant bleef eerder op de vlakte, maar vermeldde de safety car-invloed toch ook... "De eerste neutralisatie splitste de groep op in drie delen, met de leidende Porsche #92 als enige achter safety car A, terwijl de rest van de GT-wagens vastzaten achter safety car B en de #51 Ferrari achter de derde safety car. Dit rukte wereldkampioenen Calado en Pier Guidi samen met Daniel Serra uit de kopgroep."
Foto's: Ferrari & Ford Chip Ganassi Racing
Tweet