24H Le Mans: Na 21H: Toyota #7 controleert - Drama voor Corvette
Die neutralisatie had dan weer een aanzienlijke impact op de strijd in GTE-Pro, waar we tot dan getuige waren van een driestrijd tussen de AF Corse Ferrari #51, Corvette #63 en Porsche #91, gescheiden door een halve minuut. Doordat het veld werd opgesplitst door drie safety cars kon de Ferrari maximaal profiteren, temeer aangezien de Corvette moest komen pitten en veel tijd verloor met een rood licht aan het einde van de pitlane.
Bij de herstart ging het van kwaad naar erger toen Jan Magnussen de #63 spinde in de Porsche Curves en vervolgens drie ronden verloor met een extra pitstop. James Calado (Ferrari #51) heeft momenteel een ruime voorsprong van anderhalve minuut op de Porsche #91 van Richard Lietz, die op zijn beurt op de hielen wordt gezeten door de zusterwagen #93 van Nick Tandy (+6s). Beide Porsche kregen recent overigens 10 seconden penalty voor respectievelijk een FCY-fout en het overschrijden van de witte lijn bij pit exit. De Keating Motorsports Ford GT voert nog steeds GTE-Am aan, maar ziet nu de Project 1 Porsche naderen tot binnen dezelfde ronde (+2min50s). Bovendien moet amateur Ben Keating nog twee uur achter het stuur doorbrengen.
--- Uitslag 24 Heures du Mans 2019 - Na 21H (pdf) ---
Straight into the tyrewall! Drama for @RacingTeamNL as @nyckdevries lost control of his car at Indianapolis.#WEC#LEMANS24#SuperFinalepic.twitter.com/KO9I6HSPEl
— WEC 🇫🇷 (@FIAWEC) June 16, 2019
Foto's: Geert FranquetThe @CorvetteRacing #63 spun and kissed the wall - the action never stops at Le Mans!#WEC#LEMANS24#SuperFinalepic.twitter.com/VlI8jQfMMM
— WEC 🇫🇷 (@FIAWEC) June 16, 2019
Tweet