van der Horst

24H Nürburgring: BoP herzien - Frikadelli toch aan de start

Falken Motorsports - Porsche 911 GT3R
Falken Motorsports - Porsche 911 GT3R
De ADAC maakte vandaag, in de aanloop naar de 24 Uren van de Nürburgring, enkele aanpassingen bekend aan de Balance of Performance. De BoP is echter voorlopig en kan nog aangepast worden tot na de kwalificatie van de Duitse etmaalklassieker, die over anderhalve week plaatsvindt. Zo wordt de turbodruk van de BMW M6 GT3, die tijdens de laatste VLN-wedstrijd het volledige podium inpalmde, teruggeschroefd van 1775 tot 1730millibar. Een positieve aanpassing voor de Porsche 911 GT3-R heeft er dan weer voor gezorgd dat Frikadelli Racing dan toch aan de start verschijnt, nadat men eerder deze maand al forfait had gegeven uit onvrede met de BoP.
Frikadelli Racing - Porsche 911 GT3 R
Frikadelli Racing - Porsche 911 GT3 R
In ruil daarvoor krijgen de Beierse bolides wel een vergroting van de tankrestrictor; deze gaat van 56,2mm naar 56,4mm. Op de Audi R8 wordt er daarentegen een verkleining voorzien, van 55,25 tot 54,5mm. De Porsches mogen dan weer hun luchtrestrictor vergroten met maar liefst één millimeter tot 34,5mm, op de Bentley Continental is dat 0,4mm en op de Scuderia Cameron Glickenhaus 0,3mm (tot 32,8mm). Op laatstgenoemde wordt ook het minimumgewicht met 15kg verlaagd, net als op de Nissan GT-R Nismo GT3. De Aston Martin's worden voorlopig zelfs 20kg lichter.

Foto's: Arne Simons & Vincent Wouters



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in Circuit Internationaal op donderdag 19 mei 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Hours of Nürburgring.
  • LTF

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons