van der Horst

4H Le Castellet: DragonSpeed Oreca wint seizoensopener

Finish ELMS 4H Castellet
Finish ELMS 4H Castellet
De DragonSpeed Oreca 07 van Ben Hanley, Henrik Hedman en James Allen heeft de openingsmanche van de European Le Mans Series gewonnen, de 4 Hours of Le Castellet. Na de vijfde tijd te hebben gerealiseerd in de kwalificaties nam Allen al na een kwartier de leiding over van G-Drive Oreca/Aurus (polesitter). Na de stint van Hedman viel de wagen wat terug, maar dankzij de dubbele rijbeurten van Allen en Hanley kwam de wagen weer vooraan postvatten, nadat de Duqueine Engineering Oreca 07 Gibson van Richard Bradley, Nico Jamin en Pierre Ragues een late pitstop had gemaakt ten gevolge van een leeglopende band.
Bradley viel daardoor terug naar de vierde plaats, maar kon vervolgens nog een plek goedmaken op de G-Drive-bolide in handen van Norman Nato. De IDEC Sport Oreca van Paul-Loup Chatin, Paul Lafargue en Memo Rojas werd tweede op zestien seconden achterstand van de leider. Er stonden dit weekend maar liefst zeventien LMP2's aan de start in Zuid-Frankrijk, slechts twee daarvan moesten opgeven.

Podium GTE
Podium GTE
In LMP3 scoorde Ultimate zijn eerste overwinning met Matthieu Lahaye, Jean-Baptiste Lahaye en Francois Heriau achter het stuur van de Norma M30 #17. De Eurointernational JS P3 #11 controleerde het merendeel van de wedstrijd maar moest vrede nemen met P2. Luzich Racing reed meteen naar de overwinning in GTE bij hun eerste deelname aan het kampioenschap. Alessandro Pier Guidi, Fabien Lavergne en Nicklas Nielsen domineerden de wedstrijd met hun Ferrari 488 GTE Evo, voor de gelijkaardige wagen #83 van Kessel Racing die een volledige vrouwelijke bezetting kende (Gatting/Frey/Gostner).

--- UITSLAG ELMS 4H LE CASTELLET (PDF) ---

Foto's: ELMS



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in European Le Mans Series op zondag 14 april 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 4H Le Castellet.
  • Shopa

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons