van der Horst

6H Nürburgring: Porsche domineert ook tweede training in zowel LMP1 als GTE

Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid
De zon maakte in de late namiddag plaats voor wolken boven de Nürburgring, en er vielen zelfs enkele druppels regen. Porsche domineerde echter ook in die omstandigheden, de Duitse constructeur was in de tweede vrije training liefst drie seconden sneller dan vanochtend en bovendien was het verschil met de Toyota's ook heel wat groter geworden. Het was opnieuw de startnummer 2 van Bamber, Hartley en Bernhard die de besttijd liet noteren voor de zusterwagen #1. De beide Toyota's op drie en vier moesten een volle seconde toegeven op de snelste wagen uit Stuttgart.
  • Prospeed Competition
G-Drive Racing - Oreca 07 Gibson
G-Drive Racing - Oreca 07 Gibson
G-Drive Racing was de beste in LMP2 met de Oreca #26 van Rusinov, Thiriet en Hanley. De Vaillante Rebellion die vanochtend de snelste was zagen we tijdens de tweede vrije training niet in actie na het contact met de GTE Am-Porsche in de slotminuten van de sessie. Nog een opvallend moment kwam er halverwege FP2 toen de sessie ineens werd gestopt door middel van de rode vlag. Een Duitse fotograaf stond in een verboden zone en zorgde zo voor een oponthoud van een tiental minuten.

Porsche GT Team - Porsche 911 RSR
Porsche GT Team - Porsche 911 RSR
In GTE Pro waren de honeurs eveneens voor Porsche, de startnummer 91 van Fred Mackowiecki en Richard Lietz ging maar liefst een kleine seconde sneller dan de besttijd van Davide Rigon (Ferrari) van vanochtend. Aston Martin was ditmaal wel vooraan te vinden met een tweede tijd voor de #95 van het Deense duo Thiim/Sorensen. De besttijd in GTE Am was voor de Spirit of Race Ferrari van Flohr, Castellaci en Molina.

--- Uitslag Tweede Vrije Training FIA WEC 6 Hours Nürburgring 2017 (PDF) ---

Foto's: Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in FIA World Endurance Championship op vrijdag 14 juli 2017 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 6 Hours of Nürburgring.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons