van der Horst

Belcar eRacing Series: een gevecht tussen profs, simpiloten en nobele onbekenden

Porsche 911 GT3 Cup
Porsche 911 GT3 Cup
Vandaag kregen we een eerste blik gericht op het deelnemersveld van de allereerste Belcar eRacing Series-manche die volgende week op gang getrapt wordt. Hoewel de verwachtingen nog vrij onbekend waren, kon men snel rekenen op veel aandacht van teams en piloten. Al na twee dagen was er geen enkele plaats meer vrij en staan er zelfs meer teams op de deelnemerslijst dan voorzien. Helaas zullen er ook maar vijf klassen aantreden in plaats van de originele zes.
SuperCars Ford Mustang GT
SuperCars Ford Mustang GT
Belcar 3, die voorbehouden was voor de SuperCars Mustang GT, zal niet te zien zijn tijdens de komende race. Er waren maar twee wagens ingeschreven, maar die werden uiteindelijk overgehemeld naar andere klassen wegens te weinig interesse. Hoewel er dus een klasse minder is, zal de grid toch goed gevuld zijn. Terwijl er oorspronkelijk maar 48 wagens toegelaten waren, bevat de deelnemerslijst maar liefst 52 deelnemers, waarbij vooral de Porsche Cayman erg populair is.

FAST & FUN Global Mazda MX-5 Cup
FAST & FUN Global Mazda MX-5 Cup
De deelnemerslijst is een mooie mix waar vele organisators van kunnen dromen. Bekende namen als Stienes Longin, Davy Suffeleers, Loek Hartog en Max Van Splunteren zullen het opnemen tegen nobele onbekenden, maar ook doorwinterde simracers. Steve Claeys is iemand die al jaren in het circuit meedraait, net als Ronald Moons die instaat voor het technische aspect van Belcar eRacing. Maar de grootste naam aan de start is zonder twijfel Fabrice Cornelis. Cornelis is een reguliere simpiloot die op het hoogste niveau actief is als nummer één van België. Hij zal deelnemen in Belcar 1 met een Radical SR8 en zonder twijfel favoriet zijn voor winst in de allereerste versie van de Belcar eRacing Series.

Foto's: Kurt Vanhoenacker
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Belcar Endurance op donderdag 16 april 2020.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons