van der Horst

Corvette introduceert de C8 met middenmotor (+ Foto's)

Chevrolet Corvette C8 Stingray
Chevrolet Corvette C8 Stingray
Een echte verrassing was het niet meer, maar de nieuwe Chevrolet Corvette C8 heeft de motor achter de bestuurder in plaats van ervoor. De laatste generatie Chevrolet Corvette Stingray, zoals de wagen officieel heet, moet een betere gewichtsverdeling en verbeterde rijeigenschappen hebben en centraal in de bolide ligt het kloppende hart: de atmosferische 6.2L Small Block V8 die net onder de 500pk afklopt en zichtbaar is door de achterruit. De wagen heeft ook een droog carter en beschikt over Chevy's eerste versnellingsbak met acht verhoudingen en dubbele koppeling.
Chevrolet Corvette C8 Stingray
Chevrolet Corvette C8 Stingray
"De wagens met een traditionele motorplaatsing vooraan liepen tegen de limieten aan wat betreft performantie, waardoor een nieuwe lay-out zich opdrong", klinkt het bij GM. "Op vlak van comfort en plezier, is het nog steeds een Corvette, maar hij rijdt beter dan welke andere Corvette ook." Daarmee maakt Chevrolet eindelijk een productiemodel met de motor achter de rijder, na decennia van concepten en ideeën.

Chevrolet Corvette C8 Stingray
Chevrolet Corvette C8 Stingray
Dankzij de nieuwe LT2-krachtbron, sprint de C8 van stilstand naar 100 km/h in minder dan drie tellen - een vierde sneller dan de voorganger. Ook nieuw is het multimediasysteem en digitale dashboard, al kan je niet langer een manuele versnellingsbak bestellen. Leuke gimmick: het verwijderbare dakpaneel! De prijs van dit alles? Relatief betaalbaar - zoals we van Corvette gewend zijn: 60.000 Dollar. Wat de prijzen in Europa gaan zijn, is nog niet geweten, maar wel werkt GM aan een rechtsgestuurde versie.
 

Foto's: GM



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Varia op vrijdag 19 juli 2019.
  • Oeste Kart

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons