van der Horst

DTM-programma van WRT: "Het wordt David tegen Goliath"

Audi RS5 DTM
Audi RS5 DTM
WRT viert dit jaar zijn tienjarig bestaan en voor het eerst komt het team uit Baudour ook aan de start in het prestigieuze DTM-kampioenschap. Een hele operatie die in goede banen wordt geleid door Maurizio Leschiutta, een Canadees die al jaren in Italië woont. Hij werkte midden jaren '90 nog als race ingenieur van huidig ITR-voorzitter Gerhard Berger bij Ferrari in de Formule 1. Later was hij verantwoordelijk voor het succesvolle GT-programma van de Maserati MC12. Leschiutta kreeg onlangs binnen WRT de rol van algemeen technisch directeur en DTM Program Manager toebedeeld. Tijd voor een gesprek.
  • Footprints
Maurizio Leschiutta (r.)
Maurizio Leschiutta (r.)
"Bij WRT werken in totaal 87 mensen waarvan er 15 toegewezen zijn aan het DTM-programma" aldus Leschiutta. "Op dit moment werken de meeste daarvan aan de opbouw van de beide RS5 DTM-wagens bij Audi Sport in Neuburg. Een operatie die overigens al loopt sinds december vorig jaar. Ik moet zeggen dat de samenwerking met de mensen van Audi erg vlot verloopt, al zijn we, in tegenstelling tot Phoenix, Abt en Rosberg, geen fabrieksteam. Het grote verschil tussen ons als klantenteam en een fabrieksteam is eigenlijk louter financieel. Wij moeten een groot deel van de kosten zelf dragen en daarvoor hebben we rijders nodig die voldoende budget meebrengen."

Jonathan Aberdein (m.)
Jonathan Aberdein (m.)
"Audi zorgt voor de onderdelen, de wagens en de know-how, terwijl wij ons bezig houden met ondermeer de logistieke kant. En de rijders natuurlijk, zo ligt de Zuid-Afrikaan Jonathan Aberdein al vast maar zijn we nog volop in onderhandeling met kandidaten voor het tweede stuur. Ik heb gehoord dat BMW dan toch niet zal starten met een klantenteam dus staan wij op dat vlak alleen. Wel jammer dat we dus geen directe concurrentie hebben om ons mee te meten. Daar we alleen staan tegenover al die fabrieksteams zijn onze ambities, zoals je wel kan verwachten, ook niet torenhoog. Het wordt David tegen Goliath, maar we hopen wel ons af en toe in de kijker te rijden."

Foto's: Geert Franquet & Hans van Onsem



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in Deutsche Tourenwagen Masters op maandag 25 maart 2019.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons