van der Horst

Dunlop wil een derde GT500-team in Super GT

GT500 wagens Super GT
GT500 wagens Super GT
Dunlop wil zijn aanwezigheid in de top GT500-klasse van de Super GT verder uitbreiden door een derde auto aan zijn selectie toe te voegen. Dat zei Yoshinao Yasuda, hoofd van de autosportafdeling van de bandenfabrikant. Dunlop heeft het afgelopen decennium alleen banden geleverd aan het Nakajima Honda-team in de GT500, nadat SARD Lexus de overstap maakte naar Michelin, en later Bridgestone. Door de weinige teams kan Dunlop zijn nieuwe banden niet ontwikkelen en testen zoals de andere drie fabrikanten in de klasse.
Een ander Honda-team, Mugen, sloot ook een overeenkomst met Dunlop om vanaf 2021 op Dunlop-rubber te racen, waarmee een einde kwam aan de vierjarige relatie van het team met Yokohama. Dunlop is echter niet tevreden met zijn samenwerking met maar twee teams in de topcategorie. Ze willen nog een nieuw team toevoegen, zelfs als dat betekent dat het hun aanwezigheid in de G300-klasse moet verminderen. Daar levert Dunlop momenteel banden aan vijf wagens van vier verschillende fabrikanten.

Dunlop boekte vorig jaar grote vooruitgang in het tempo op één ronde, met Nakajima Racing op polepositie op zowel Suzuka als Motegi. Het racetempo bleef echter een zwak punt voor zowel Dunlop als het Nakajima-team, met slechts één podium en uiteindelijk een plaats buiten de top tien in het kampioenschap.

Een vergelijkbare trend was te zien bij de seizoensopener van dit jaar in Okayama. Daar waren de twee Dunlop-geschoeide Honda's de enige auto's van de in Sakura gevestigde fabrikant die in Q2 doorbraken, voordat ze vervaagden in de race en als 11e (Mugen) en 13e (Nakajima) eindigden.

Foto: Super GT



Dit artikel werd gepubliceerd door Imaani Barée in Super GT op vrijdag 30 april 2021.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons