van der Horst

Een toptrio voor de #404 Graficko by Milo

Graficko by Milo - VW Fun Cup
Graficko by Milo - VW Fun Cup
Opnieuw goed nieuws voor de VW Fun Cup powered by Hankook. Er gaat amper een dag voorbij zonder dat een team zijn deelname aankondigt aan het kampioenschap georganiseerd door Kronos Events. Ditmaal onthult (of bevestigt) een van de favorieten zijn plannen. Milo Racing brengt de #404 Graficko by Milo aan de start van het volledige seizoen met een te duchten drietal dat jeugd en ervaring combineert.
  • Powercars
Timo Van Impe, patron van beletteraar Graficko, is al een gekende naam in de paddock van het leukste kampioenschap. Hij is immers de zoon van Patrick, winnaar van de 3000 Km van Spa in 2011 en de 25 Hours VW Fun Cup in 2015. De 22-jarige Brusselaar, die de autosportmicrobe op jonge leeftijd te pakken kreeg, is bijzonder gemotiveerd.
 
“Na vele jaren in de karting, debuteerde ik in 2016 in de VW Fun Cup in Mettet, op de Biplace #378”, herinnert de man zich die eveneens de livery van de #404 ontwierp. “Mijn eerste volledige seizoen betwistte ik echter pas in 2019. Door altijd in dezelfde context te rijden, heb ik vorig jaar veel progressie geboekt. Met Michael Leenders als teamgenoot werden we tweede in het Frans kampioenschap, maar we hebben beslist om dit jaar terug te keren naar België. Het niveau is bijzonder hoog, de kalender ziet er goed uit en we appreciëren de communicatie van Kronos Events om de promotie van het kampioenschap te verzekeren.”
 
Timo sluit in 2020 dus opnieuw aan bij Michael Leenders, die de Top Gun-rijder van de #404 wordt. ‘Mika’ is slechts 33 jaar oud, maar beschikt al over een indrukwekkende ervaring in de VW Fun Cup. “Ik race al sinds 2004, dus ik ken de auto en het kampioenschap redelijk goed”, grapt hij. “Ik won meermaals de Fun Cup France, maar in het Belgisch kampioenschap sta ik nog maar enkele jaren aan de start. Ik werd tweemaal vicekampioen (2017 en 2018, n.v.d.r.) met Jac Motors, Laurent Jaspers en Tom Calmeyn. Tom heeft beslist om een sabbatjaar in te lassen in 2020 en het is vreemd om zonder hem te racen, maar we hebben een goede context gevonden met Milo Racing en ik kan niet wachten. De auto ziet er prachtig uit, wordt perfect voorbereid en we vormen een sterk drietal met Paul en Timo. Nooit werd ik Belgisch Kampioen VW Fun Cup en ik geef toe dat het een van mijn grootste ambities blijft.”
 
We herinneren dat Michael de teamgenoot was van Patrick Van Impe bij zijn succes in de 3000 Km van Spa 2011 en daarna de 25 Hours VW Fun Cup 2015. Ditmaal wordt hij gekoppeld aan Van Impe Junior. “Ik ken Michael al lang”, neemt Timo over. “Niet alleen toen ik mijn vader volgde op de circuits, maar omdat we samen geracet hebben met viertakt karts. Hij heeft me veel geleerd en dat blijft vandaag het geval. We houden van dezelfde afstelling. We zoeken niet naar prestaties over één ronde, maar naar een auto die goed presteert in een race van acht uur.”
 
De derde man wordt Paul Theysgens. De gewezen Belgisch Kampioen Indoor Karting kon de VW Fun Cup in 2018 ontdekken op Circuit Zolder dankzij zijn titel in het BIKC. Sindsdien heeft de 21-jarige belofte een zo goed als volledig seizoen achter de rug op de #65. “Ik was al ongeduldig om het kampioenschap te starten voor de coronacrisis uitbrak, maar nu kan ik me echt niet meer bedwingen”, glimlacht de student uit Walhain-St-Paul. “Met Michael, Timo en Milo Racing hebben we een sterke combinatie samengesteld. Ditmaal bevind ik me in een team dat mikt op de algemene overwinning. Ik heb in februari al een test afgewerkt met Milo Racing en de sfeer was optimaal. Enerzijds zijn ze super fun, maar anderzijds voel je dat ze houden van competitie en dat alle details in het oog worden gehouden. Daar hou ik van! Alles is klaar om een geweldig seizoen te beleven en ik kan niet wachten om op 22 en 23 augustus naar Zolder te trekken voor de eerste race van het seizoen.”

VW Fun Cup



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in VW Fun Cup op woensdag 24 juni 2020.
  • Heinz Performance

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons