van der Horst

Brands Hatch: Elite 2: Renauer van start to finish - De Doncker beste Belg

Florian Renauer
Florian Renauer
Nadat Florian Renauer in de ochtend de pole positie klokte, heeft de jonge Oostenrijker nu ook de eerste zege van zijn carrière beet. De wedstrijd werd één keer geneutraliseerd na een incident met onze landgenoot Stienes Longin. Na dertig ronden was Eric de Doncker met een zesde plaats, eerste in de klasse, beste Belg.
Renauer behield de koppositie, maar voor Stienes Longin begon de eerste race aan de overkant van het Kanaal slecht. In de eerste bocht van de eerste ronde werd hij aangetikt door Thomas Ferrando en belandde de PK Carsport-piloot in de grindbak. Het incident was het signaal voor de wedstrijdleiding om de race te neutraliseren om hem in ronde zeven terug op gang te vlaggen. Renauer hield het hoofd evenwel koel en bouwde gestaag een voorsprong uit. Aan de meet had Renauer een voorsprong van drie en een halve tel voorsprong op landgenoot Lietz. Tineo Arroyo klopte als derde af, voor Petersen en Ercoli die met zijn vijfde plaats de leiding in zijn kampioenschap behield. Ferrando zou, ondanks het incident met Longin wat hem 30 strafseconden opleverde, de snelste rondetijd klokken en zo de pole voor de tweede race pakken.

Eric de Doncker was zoals gemeld beste Belg; Stienes Longin eindigde de race nog en pakte zo belangrijke punten in het kampioenschap. Teamgenoot Maxime Dumarey kreeg op het einde een drive-through penalty voor een contact met Christian Malcharek en zou als elfde eindigen. Jerry de Weerdt kon eindelijk terug racen nadat mechanische problemen de Mustang-rijder aan de kant hielden; hij zou als vijftiende algemeen en tweede in zijn klasse aansluiten.

--- Uitslag Elite 2 Race 1 Nascar Whelen Euro Series Brands Hatch 2015 (pdf) ---

Foto: NASCAR Whelen Euro Series / Stephane Azemard



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Nascar Whelen Euro Series op zondag 7 juni 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Brands Hatch.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons