van der Horst

F1 kortnieuws: ‘Grid kids’ vervangen Grid girls

Grid Girl 2017 F1 Monaco GP
Grid Girl 2017 F1 Monaco GP
Formule 1-eigenaar Liberty Media slaagde er deze week opnieuw in om de kranten te halen met een opmerkelijk bericht. Als vervanging van de door velen geliefde ‘pitspoezen’ gaat de Formula One Group vanaf deze jaargang de zogenaamde ‘Grid kids’ inzetten om de Formule 1-coureurs te vergezellen op de startopstelling.
Het idee is niet alleen van de Formula One Group (overkoepelend orgaan van de F1) afkomstig, maar komt ook van de autosportfederatie FIA. “De Formule 1 is de koningsklasse van de autosport en de droom van iedere piloot die op jeugdige leeftijd begint met racen in een kart”, zo legt FIA president Jean Todt uit. “We willen de toekomstige kampioenen van de autosport ook graag dichter bij de sport brengen door ze de kans te bieden om voorafgaand aan een Grand Prix naast hun idolen te staan”. Komend seizoen zullen voor elke Formule 1-wedstrijd kinderen van lokale motorsportverenigingen gekozen of uitgeloot worden om de F1-coureurs bij te staan op de startgrid. 

Stoffel Vandoorne
Stoffel Vandoorne
Stoffel Vandoorne rijdt dit jaar rond in een Mclaren F1-bolide voorzien van een hoofdsponsor. De roemrijke Britse renstal legde de Amerikaanse techgigant Dell Technologies vast als nieuwe partner. De constructeur uit Woking beleefde de afgelopen jaren een moeizame periode waarin succes uitbleef en de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor weinig opleverde. Met het aan de deur zetten van Honda en het strikken van de nieuwe motorleverancier Renault, hoopt Mclaren weer op positieve resultaten. De kersverse hoofdsponsor Dell Technologies gaat naast het Formule 1-team ook de Mclaren Applied Technologies divisie voorzien van hun diensten. 

Tenslotte legt technisch directeur James Allison van het Mercedes AMG Petronas F1 team u alles uit over de Halo, die vanaf dit seizoen zijn intrede doet in de Formule 1. 

Bekijk hieronder de video. 



Foto's: Georges de Coster & Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door Michel Helders in Formule 1 op vrijdag 9 februari 2018.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons