van der Horst

Finaleraces: Voorbeschouwing Ward Sluys

Ward Sluys vertrok recent met ‘goesting’ richting onze Ardennen en het prachtige circuit van Spa-Francorchamps. Hij zou er de voorlaatste meeting van de Supercar Challenge rijden en daarna de TCR500 Spa, een première over 24 uur voor wagens uit de TCR-klasse. De tweemaal 60 minuten van de Supercar Challenge racete Ward Sluys in een BMW M4 Silhouette van JR Motorsport, de dag en nachtrace zou Sluys achter het stuur van een Opel Astra TCR van de renstal Vmax Engineering in de kleuren van STENROC doorbrengen. Het geluk was echter niet meegereisd naar Spa-Francorchamps en wat nog startte met een mooie derde stek, eindigde in een weekend dat Sluys liefst niet te lang meer in zijn herinneringen houdt. Een stevige klapper in de tweede race van de Supercar Challenge maakte een vroegtijdig einde aan de ambitie om weer op het podium te eindigen, waarna Sluys ook tot de vroege zondagochtend diende te wachten om weer te racen, op aangeven van de artsen. Eenmaal klaargestoomd voor de lange race in de Opel, sloeg het noodlot toe voor een van zijn teamgenoten en de Opel verdween vroegtijdig in de garageboxen van het mythische circuit van Spa-Francorchamps. Sluys laat het daar echter niet bij en zal komend weekend van start gaan in de laatste wedstrijden van de Supercar Challenge, opnieuw met een BMW M4 Silhouette van JR Motorsport, samen met de snelle Nederlandse Sandra van der Sloot. En dat Sluys revanche wil, is zeker!
De herfst is ingetreden en dus zagen we de Supercar Challenge weer in de Belgische Ardennen. Ward Sluys skipte om professionele redenen de races deze zomer en dus was het kampioenschap voor hem geen prioriteit meer.

Ward Sluys: “Ik ging naar de Ardennen met de ambitie om daar te laten zien wat JR Motorsport en wij, de rijders, waard waren. In de eerste race werden mijn jonge Litouwse teamgenoot Justas Jonisus en ik derde, na een race waarin we ook hadden kunnen winnen. Een paar kleine wedstrijdfeiten beslisten daar anders over, maar gezien de rest van het weekend, was die derde plaats nog een mooi resultaat. In de tweede race ging het voor mij fout toen de auto om een onverklaarbare reden van de weg af ging. Ik kon niets meer doen en de impact was enorm. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan voor een check-up. Eens weer op het circuit diende ik een toelating te krijgen voor de wedstrijd van de TCR500 en die kreeg ik, maar mits een wachtperiode van goed 12 uur. Een tweede, soortgelijke impact zou zware consequenties kunnen gehad hebben en daar tekent een arts niet voor, uiteraard. Ik mocht me echter ’s ochtends weer melden om de rest van de race met de Opel af te werken. Toen ik echter richting de omloop trok, bleek de auto ook van de baan te zijn gegaan en wij moesten dus ook hier de handdoek in de ring gooien. Het hele weekend was moeilijk, met een anticlimax op zondag, maar goed, ook dat is sport en ik ben al blij dat ik zonder kleerscheuren uit de crash ben gekomen. Ik ga dit weekend zo snel mogelijk vergeten en het beste daarvoor is om snel weer te racen!”

Daarom zien we Ward Sluys weer dit weekend tijdens de finales van de Supercar Challenge in Assen, waar hij het stuur van de JR Motorsport BMW M4 Silhouette in de kleuren van Stenroc deelt met Sandra van der Sloot, een bijzonder snelle dame die zeker ook gebrand zal zijn op een mooi resultaat tijdens het laatste weekend van de autosport in de Benelux!

Persbericht Ward Sluys



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Supercar Challenge op maandag 14 oktober 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Finaleraces.

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons