Franco Fun Festival: Cédric Bollen en Allure boven
Cédric Bollen won op die manier de Hankook Qualifying Trophy voor de snelste rijder tijdens de traditionele kwalificatiesessie. Achter de #277 gaf de #280 Socardenne by Milo van Kevin Caprasse (samen met Christophe Nivarlet en Matteo Raspatelli) slechts 104 duizendsten van een seconde toe en de #149 Socardenne by Milo van Kevin Balthazar (Logan Jadot en Tom Rensonnet als teamgenoten) amper 127 duizendsten. In de top 5 vonden we ook de 44 Jac Motors (Michael Leenders-Hubert Bauthier-Laurent Jaspers) en de #426 Acome Racing (Martin Leburton-Pierre Piron-Gilles Piron).
De #65 Leader Racing van Nygel Verhaeren, Paul Theysgens en Mardeen Benjamin realiseerde de beste tijd in het Fun-klassement (teams zonder Top Gun-rijder), terwijl de beste tijd in de Pure-categorie (voor rijders met enkel de VW Fun Cup als ervaring) op naam kwam van de #278 Acome Racing van Manu Nava, Stéphane Charlier, David Doutrepont en Anthony Rosa.
Zoals de traditie het wil, kiest de VW Fun Cup voor fun door een kwalificatiespel te organiseren in de Club van Kronos. Na een jongleeroefening met een minivoetbal, was de pole positie voor de race van acht uur voor de #426 Acome Racing, voor de #277 Allure Team.
De kwalificatiesessie over twee uur werd een tijdlang onderbroken na een stevige aanrijding in de chicane. Antoine Potty, de snelste man in de Biplace-categorie met de #375 Michael Mazuin Sport, werd het slachtoffer van defecte remmen en raakte de wagens van Lorenzo Donniacuo (#289 for Socardenne by Milo) en Claude Poncelet (#296 Ocelec Security by Allure). Gelukkig ontfermden de medische diensten zich snel over de betrokken rijders en is het nieuws geruststellend. De #296 en de #375 geven echter forfait en zullen dus niet aan de start staan van de race, net als de #888 Karting Eupen (door een niet-geldige rolkooi). In totaal betwisten 98 wagens dus de wedstrijd over acht uur, op zondag vanaf 9.55 uur.
VW Fun Cup Press
Tweet