Gilles Magnus testte met Saintéloc Racing: "Kort maar nuttig"
Zowel ABS en in mindere mate de traction control vergden wel enige aanpassing. Ik ben het niet gewend om hard in de remmen te trappen en op de ABS te vertrouwen. In WTCR zoek ik zelf de limiet en hanteer ik een defensiever remstijl, die kan je hier helemaal niet toepassen. Een GT3-auto vereist eveneens een heel zuivere rijstijl maar je moet bovendien meer pushen, zelfs wat over de limiet gaan en de remmen tot mid-corner vasthouden. Om mijn automatismen in 12 rondjes af te leren, was niet simpel.
Met teamgenoot Nicolas kan ik het heel goed vinden, hij is een heel goede vriend én bovendien leeftijdgenoot, die vind je in deze series niet zo snel meer. We kennen elkaar al van in de kartsport en dan uiteraard van bij Comtoyou. Het is grotendeels aan vader Jean-Michel te danken dat ik deze opportuniteit kreeg. Het is ten andere ook dankzij hem dat ik reeds drie jaar TCR kan rijden. Omdat hij dit GT3-project financierde had hij een zegje welke officiële Audi-piloot er naast Nicolas zou zitten. Spijts mijn gebrek aan GT3-ervaring gaf hij mij het vertrouwen en heeft hij er bij Audi op aangedrongen dat ik dat zou zijn, ook al omdat we dan de Silver Cup zouden kunnen rijden. Voor mij is dit de ideale manier om in de GT3-wereld geïntroduceerd te worden.
Vooruitblikkend wordt de seizoenstart op Brands Hatch, een omloop waarop ik nog nooit reed en ook niet kan testen, wellicht lastig. Magny Cours is bekend terrein en we gaan er ook nog testen. Zandvoort ken ik om er getest te hebben. Het weekend van Misano heb ik andere prioriteiten en in Valencia ben ik nog nooit geweest, maar het lijkt me ook geen moeilijke omloop. Omdat ik er zich misschien nog opportuniteiten voordoen, leg ik er me de volgende maand op toe de Nordschleife Permit te halen. Ik heb nu al een mooi basisprogramma van 14,15 wedstrijden maar je weet maar nooit dat daar nog iets bovenop komt" aldus Magnus.
Foto: Nicolas Baert Press & FIA WTCR
Tweet