van der Horst

Hockenheim: Voorbeschouwing van Gilles Magnus

Gilles Magnus - Audi RS3 LMS
Gilles Magnus - Audi RS3 LMS
Hoewel dit pas zijn eerste seizoen in de TCR is, heeft Gilles Magnus tijdens de openingsmanche op de Hungaroring zijn start in het Europese en Benelux-kampioenschap niet gemist. Maar de laureaat van het Stuurwiel van het RACB National Team weet dat hij nog zo als alles te leren heeft in deze zeer hoogstaande discipline.
Onze jonge landgenoot had zich zijn start in de toerwagenracerij amper beter kunnen dromen. De Belg verliet de Hungaroring, decor voor de eerste race van TCR Europe, immers als co-leider van het Europese, en als absolute leider van het Benelux-kampioenschap. Alsof het niets was!
“Zelfs nu ben ik nog altijd verrast dat het in Hongarije zo vlot liep”, vertelt de meest recente rekruut van het RACB National Team, zonder enige valse bescheidenheid.
“Toch zal ik mijn aanpak dit weekend, voor de meeting in Hockenheim, niet veranderen. Integendeel: we mogen niets overhaasten en beide voetjes op de grond houden. Ik blijf er bij: de TCR is een heel hoogstaande discipline. De ene meeting rij je helemaal vooraan, en bij de volgende sla je de bal helemaal mis, dat kan allemaal.”
Gilles Magnus vertoeft op het Duitse circuit echter wel op vertrouwd terrein.
“In de eenzitterij heb ik er enkele hele goede, maar ook slechte herinneringen bijeen gereden”, weet onze landgenoot. “Ik hou wel van deze omloop, die vooral uit snelle bochten bestaat. In theorie zou die onze Audi RS 3 LMS moeten liggen. Voor de start van het seizoen hebben we er ook een testdag afgewerkt. Het belangrijkste doel wordt, net zoals overal anders, mijn leerproces van de wagen en het kampioenschap verder te zetten. Als ik onderweg opnieuw dikke punten kan scoren, zoveel te beter.”

Perbericht RACB National Team



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in TCR Benelux op vrijdag 24 mei 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Hockenheimring.
  • LTF

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons