van der Horst

Hungaroring: Carlos Sainz snelste bij de vrije testen

Carlos Sainz Jr. - DAMS
Carlos Sainz Jr. - DAMS
Carlos Sainz Jr. (DAMS) zette op de Hungaroring zowel in de eerste als in de tweede vrije training de snelste tijd neer. Met een tijd van 1:33.273 gerealiseerd tijdens de droge namiddagsessie was de Spanjaard op vrijdag sneller dan Oliver Rowland (Fortec – 1:34.364) en Oscar Tunjo (Pons Racing – 1:34.528).
  • Dreamdrive
De neerslag maakte het de rijders niet makkelijk tijdens de eerste vrije sessie op vrijdagmorgen en na 40 minuten zorgde een sortie van Sergey Sirotkin (Fortec) ervoor dat de rode vlag werd boven gehaald. Na de herstart en met nog elf minuten op de klok zorgde Beitske Visser (AVF) ervoor dat de sessie opnieuw stil gelegd moest worden, waarna een slipper van  Zoel Amberg (AVF) de organisatie er toe aanzette om de morgentest definitief stil te leggen. Sainz tekende voor de snelste tijd in 1:57.309 en was zelfs twee seconden sneller dan Oscar Tunjo, die de tweede tijd realiseerde.    

Oliver Rowland - Fortec
Oliver Rowland - Fortec
In de namiddag droogde de piste al snel op en de rondetijden lagen dan ook een stuk lager dan in de morgen. Visser zorgde al vroeg voor een nieuwe rode vlag situatie, daarna stelden achtereenvolgend Norman Nato (DAMS), Pierre Gasly (Arden) en terug Nato de snelste tijd scherper. Na een volgende onderbreking om de gestrande wagens van Mavtanov en van Buuren binnen te halen kwamen alle concurrenten de baan op geschoeid op vers rubber. Na een boeiend duel eindigden Sainz en Rowland de sessie met dezelfde tijd, maar Rowland zijn snelste ronde werd geschrapt omdat de Brit deze behaalde terwijl er met de gele vlaggen gezwaaid werd. Na Sainz, Rowland en Tunjo volgden drie Fransen met in volgorde Nato, Matthieu Vaxiviere (Lotus) en Pierre Gasly (Arden).

Foto: World Series by Renault & Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Formule Renault 3.5 op vrijdag 12 september 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Hungaroring.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons