van der Horst

Julien Schein (#2 DRM Motorsport) domineert geslaagde virtuele première

Julien Schein (#2 DRM Motorsport)
Julien Schein (#2 DRM Motorsport)
De openingswedstrijden van de VW e-Fun Cup powered by Hankook zijn een schot in de roos geworden. Hoewel de debatten over de hele lijn gedomineerd werden door Julien Schein (#2 DRM Motorsport), leverden de eerste virtuele confrontaties op het Circuit de Spa-Francorchamps het verhoopte spektakel op.
Hij was als favoriet naar de eerste virtuele meeting van het seizoen getrokken en hij bewees perfect met die druk om te kunnen springen. Julien Schein veroverde in Spa-Francorchamps zowel beide pole posities als de twee overwinningen en sloot de eerste avond op Assetto Corsa dus af met de volle puntenbuit. Alleen in de aanvangsfase van de tweede confrontatie werd de man uit de streek van Charleroi even bedreigd door gewezen internationale GT Academy-finalist Simon Duterme (#22 Pro-Team).
 
Simon Duterme (#22 Pro-Team)
Simon Duterme (#22 Pro-Team)
“Hij heeft werkelijk alles geprobeerd om me in de eerste ronden achter zich te laten, maar altijd met respect voor zijn tegenstander en zonder contact te maken”, getuigt de man die de geschiedenisboeken zal ingaan als allereerste leider in de VW e-Fun Cup powered by Hankook. “We gaven elkaar telkens genoeg ruimte, zonder de truken van de foor te gebruiken om de andere rijder van de baan te drukken. Hoed af voor Simon! Om afstand te nemen was het cruciaal om snelle en constante rondetijden neer te zetten en geen fouten te maken. Nooit reed ik zo snel op het circuit van Francorchamps: mijn chrono’s waren namelijk ruim een halve seconde beter dan tijdens een testrace op donderdag. Ik ben dan ook erg tevreden over mijn prestatie en vooral fier om de kleuren van DRM Motorsport op de hoogste podiumtrede te kunnen tonen. Teambaas Matthieu de Robiano heeft er tot slot alles aan gedaan om mee te helpen met de afstelling van de auto en daar ben ik enorm dankbaar voor.”
 
Het podium voor de tweede virtuele wedstrijd op het mooiste circuit ter wereld kleurde volledig Belgisch, dankzij de derde plaats voor pechvogel Edouard Chevalier (#260 McDonald’s Racing). De man uit Waterloo streed immers ook in de eerste manche mee voor het eremetaal, maar viel in de slotronde stil met benzinepech. Desondanks bevestigde hij zijn rol als titelkandidaat in het online kampioenschap van Kronos Events.

Sterke Italiaanse delegatie 

Matteo en Luca Vernole (Team Wave Italy)
Matteo en Luca Vernole (Team Wave Italy)
De Belgen zullen echter niet alleen onder elkaar uitvechten wie de allereerste kampioen wordt in de gedigitaliseerde versie van de VW Fun Cup. Na veelbelovende rondetijden in de ‘testroom’, streden de jonge Italiaanse broers Matteo en Luca Vernole (#3 en #8 Team Wave Italy), aan de start via technische partner Motori nella Leggenda, mee voor de podiumplaatsen. Matteo Vernole werd na de benzinepech van Edouard Chavalier derde in de eerste race, achter Julien Schein en Simon Duterme, terwijl broer Luca als vierde aantikte in de tweede. Beide Italianen voeren in die volgorde de achtervolging aan in de tussenstand op Schein en Duturme. Benoit Philips (#219 CG Racing) sluit de voorlopige top 5 af voor het team uit Bergen.
 
Het langverwachte debuut is achter de rug en het is dan ook meteen uitkijken naar de volgende meeting van de VW e-Fun Cup powered by Hankook. Op woensdag 1 juli trekken de 35 deelnemers naar het circuit van Zandvoort, waar de tegenstand een halt zal willen toeroepen aan de dominantie van het speerpunt van DRM Motorsport. Afspraak omstreeks 20.30 uur voor de eerste kwalificatiesessie aan de virtuele Nederlandse kust!
 
VW e-Fun Cup powered by Hankook – Voorlopige top 5
  1. #2 DRM Motorsport – Julien Schein – 46 punten
  2. #22 Pro-Team – Simon Duterme – 35 punten
  3. #3 Team Wave Italy – Matteo Vernole – 27 punten
  4. #8 Team Wave Italy – Luca Vernole – 24 punten
  5. #219 CG Racing – Benoit Philips – 23 punten
VW Fun Cup press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in VW Fun Cup op maandag 22 juni 2020.
  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons