MSE ruilt BMW M4 GT4 voor zelfontwikkelde 2-serie
Maar de helm aan de haak hangen, was geen oplossing. "Neen (lacht). Ab-so-luut niet. We weten uit het verleden maar al te goed hoe we een snelle wagen moeten bouwen. We hebben tussen als team de koppen bij elkaar gestoken en beginnen zoeken naar een formule die zou kunnen werken voor Belcar. De keuze viel al vrij snel op het chassis van een BMW 2-serie, wat op zich een zeer goede basis is. We kenden die basis bovendien van de BMW M235i Racing Cup waarmee we enkele jaren reden, maar die wagen was in de Cup-configuratie simpelweg te zwaar. We wisten dus zeer goed waar we naar op zoek waren en welke aspecten we niet wilden."
"Zo zijn we dus vrij snel aanbeland bij de BMW 2, in combinatie met een viercilinder 2 liter turbo. Op basis daarvan menen we een racewagen te kunnen gaan bouwen die zich in de Belcar 5-klasse zou moeten kunnen meten met de concurrentie. Op basis van de PK/gewichtsverhouding toch, want we hebben eigenlijk geen idee welke rondetijden we mogen viseren met dit nieuwe concept."
Of we terug een BMW mogen verwachten die opvalt als de knalgele BMW M1 GTR van enkele seizoenen geleden? "Neen, we gaan het ditmaal iets bescheidener houden. We gaan wel alles nog moeten ontwikkelen, dus verwacht niet dat we er van in het begin zullen staan. We pakken alles stap voor stap aan en bouwen zo gestaag op. We zoeken overigens ook nog budget om het seizoen te kunnen rondmaken. Minimaal willen we de seizoensopener in het DTM-weekend betwisten en vanzelfsprekend staan ook de 24 Hours of Zolder weer vetjes ingeschreven in mijn agenda!"
Foto's: Ronald Janssens, Marnik Mouchaers & Martijn Wouters
Tweet