van der Horst

RBM gaat de DTM promoten in Japan

Nissan GT-R
Nissan GT-R
Tijdens de seizoensfinale van de DTM zagen we een gastoptreden van de Japanse GT-bolides, waarbij zowel Nissan als Lexus een wagen meebrachten naar Hockenheim. De demo is natuurlijk niet zonder reden daar er tussen ITR (de organisatie achter DTM) en het Japanse GT kampioenschap al jaren gesprekken lopen rond een zogenaamd Class One-reglement. Een samensmelting van de beide kampioenschappen is door het vertrek van Mercedes uit de DTM in 2019 in een stroomversnelling geraakt.
Tom Blomqvist - BMW Team RBM
Tom Blomqvist - BMW Team RBM
Omgekeerd zullen ook de DTM-teams een demo gaan geven in Japan en daarvoor doet BMW een beroep op Racing Bart Mampaey. Aan autosport.be kon de Mechelse teambaas alvast meer details kwijt: "We zullen op 11 en 12 november een soortgelijke demo afwerken op het circuit van Motegi in Japan. De huidige bolide van Tom Blomqvist zal daarvoor naar ginder worden verscheept maar het zal niet de Brit zijn die het stuur neemt maar wel Augusto Farfus."

Bart Mampaey
Bart Mampaey
"Gerhard Berger is sinds begin dit seizoen ITR-voorzitter en hij trekt echt wel aan de kar om het Class One-reglement door te drukken. Een mooi vooruitzicht want als het er komt in 2019 staan we met minstens vier in plaats van twee constructeurs aan de start. De reglementen moeten nog gedefinieerd worden maar het is zo goed als zeker dat we gaan naar viercilinder turbo-wagens van meer dan 600pk en met minder aerodynamica. In de autosportwereld is niets zeker maar laat ik zeggen dat ik er een goed oog in heb dat alles rondgeraakt voor 2019."

Foto's: Arne Simons & Georges De Coster



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in Deutsche Tourenwagen Masters op zondag 15 oktober 2017 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Hockenheim DTM.
  • Powercars

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons