van der Horst

Riyad: Robin Frijns voor Nyck de Vries in vrije training drie

Robin Frijns - Envision Virgin Racing
Robin Frijns - Envision Virgin Racing
De derde vrije training zit er op voor de Formule E in Ad Diriyah. Even leek het dat Nyck de Vries (Mercedes) verder ging op zijn elan door de snelste tijd in alle sessies af te leggen, maar dat was buiten Robin Frijns gerekend, die in de laatste minuut over zijn landgenoot ging. Een opsteker voor Envision Virgin Racing-piloot nadat alles fout liep gisteren. Als derde eindigde Nick Cassidy, de teamgenoot van Frijns. Ook Stoffel Vandoorne liet een goede indruk achter met een zevende tijd.
Wagen van Edoardo Mortara na de crash
Wagen van Edoardo Mortara na de crash
Terwijl gisteren sommige teams hun handen vol hadden met reparaties uit te voeren op korte tijd na de trainingsessie, is het vandaag helaas niet anders. Ditmaal is het Porsche die de handen uit de mouwen moet steken, nadat André Lotterer de controle over het stuur verloor waardoor de linkerkant van de wagen zwaar geraakt werd. Een tweede en opvallende crash was die van Edoardo Mortara. De ROKiT Venturi Racing-piloot, die gisteren nog tweede eindigde, reed een teststart na de sessie waarbij hij rechtdoor ging en vol in de barrières reed. Het is onzeker hoeveel schade de voorkant van de wagen heeft opgelopen.

Voor het overige verliep de sessie op zijn normale tempo. Oliver Rowland zette met zijn Nissan als eerste de toon met zijn snelste tijd, al werd deze snel verbeterd door de Vries en later nog door Frijns, waardoor de Brit als vierde afklokte. Regerend kampioen António Félix da Costa eindigde als vijfde, wat tevens een opsteker is na zijn elfde plaats gisteren en met het oog op de kwalificaties, die net zoals gisteren van start gaan om 14 uur.

Foto's: Formula E



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op zaterdag 27 februari 2021 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Riyadh 2.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons