Rolex 24 na 18H: Wayne Taylor Racing pakt weer volle buit in Michelin Endurance Cup
In LMP2 blijft de Tower Motorsport by Starworks van Aubry-Buret-Vaxivière-Farano aan de leiding, maar in tegenstelling tot vier uur geleden is de voorsprong weggeslonken met dank aan een safety car periode. Zo knokte de Era Motorsport zich terug naar voren en hangt op een seconde van het Frans-Canadese kwartet. De DragonSpeed USA Oreca blijft hangen op een ronde. Weinig veranderingen in LMP3, waar de Riley Motorsports Ligier nog steeds kan genieten van een voorsprong van vier ronden op de Sean Creech Motorsports Ligier. De Duqueine van Muehlner Motorsports America blijft hangen op zes ronden van de koploper.
Net zoals in DPi ligt de strijd voor de zege in de GTLM-klasse nog steeds wijd open. Nog steeds liggen de Corvettes op kop, maar de BMW #24 en de Risi Competizione Ferrari blijven hen onder druk zetten waarbij de vier GTE's geregeld in één beeld te vangen waren. De tweede BMW, deze van Glock-De Philippi-Eng-Spengler houdt het tegenover de rest op een andere pitstopstrategie en ligt daardoor nog een ronde achter. In GTD daarentegen kregen we het laatste uur een tweestrijd tussen de AF Corse Ferrari en de HTP Winward Racing Mercedes, die beiden een dertigtal seconden voorsprong hebben op de Lamborghini van Paul Miller Racing en de Porsches van Wright Motorsports en Pfaff Motorsports, waarvan de laatste wel kampt met stuurschade.
Foto's: Honda Performance Development - Mercedes-AMG
Tweet