Singapore: Slaat Hamilton een kloof of beslissen de weersomstandigheden er anders over?
In zo goed als alle wedstrijden op Marina Bay tot nu toe zagen we de safety car uitrukken, doordat het stratencircuit over weinig uitloopzones beschikt is deze wat vaker nodig dan op traditionele omlopen, en dat is zeker iets waar de teams zullen rekening mee moeten houden. Dat de wedstrijd onder kunstlicht verreden wordt vormt dan weer geen grote uitdaging voor de teams en rijders, er is namelijk zoveel belichting voorzien dat de baan optimaal zichtbaar zal zijn. De enige factor die die zichtbaarheid kan hypothekeren is de rookontwikkeling die in de lucht hangt als gevolg van de bosbranden in Sumatra. Maar de organisatoren lieten al weten indien nodig de gepaste maatregelen te zullen nemen.
Inhalen in Singapore is moeilijk, maar niet onmogelijk. We zagen in het verleden al menig inhaalactie verkeerd aflopen, zo ondermeer ook toen Michael Schumacher drie jaar geleden Jean-Eric Vergne wou voorbijgaan. Ook hier hebben de rijders twee DRS-zones tot hun beschikking, beiden in de eerste sector. Pirelli brengt hun twee snelste bandentypes mee, de zachte en superzachte compounds. Al zullen de teams hoogstwaarschijnlijk ook de meegereisde regenbanden nodig hebben, de kans op onweer is er namelijk komend weekend in die regio vrij hoog. Het feit dat het een avondrace betreft compenseert deze het tijdsverschil met Europa en is de race op het normale tijdstip van 14u hier te bekijken. De kwalificaties op zaterdag beginnen een uurtje later.
Foto's: Georges De Coster, AMG & Racing International Photography
Tweet