SRO America President Greg Gill "voorzichtig optimistisch" over GT2-klasse
"We weten dat de auto's er zijn", zei Gill tegen Sportscar365. "En we horen van Lamborghini-eigenaren en sommige Audi- en Porsche-eigenaren dat als de klasse groeit, ze zullen komen. Ik ben er voorzichtig optimistisch over. Ik denk dat het goed zal komen op basis van wat we te horen krijgen."
Hoewel de populariteit van GT America sterk was in de eerste twee evenementen, grotendeels met GT3- en GT4-inzendingen, gelooft Gill dat er nog meer teams zullen komen vooral voor de GT2. Een aantal Bronze-rijders die strijden binnen SRO America bezitten al GT2-machines, waaronder Kyle Washington en Elias Sabo van GMG Racing met respectievelijk een Porsche 911 GT2 RS Clubsport en Audi R8 LMS GT2.
GT3-klasse groter
Hoewel GMG-teameigenaar James Sofronas "nog steeds in de formule gelooft", heeft hij toegegeven dat de meerderheid van zijn klanten hebben besloten om in de GT3 te racen in plaats van de GT2. Dat vanwege de klassenstructuur van GT America en de vergelijkbare kosten tussen de twee klassen. Het in Californië gevestigde team reed afgelopen weekend met twee GT3-auto's en drie GT4-inzendingen mee aan GT America."Voor dezelfde prijs als GT2 kun je een GT3-auto besturen in GT America", vertelde Sofronas aan Sportscar365. "Die auto's zijn sneller, sexyer en zullen vooraan op de grid staan. Je kan een gebruikte GT3-auto kopen voor 291.495,75 euro. Dus veel mensen zeggen: 'Waarom neem ik niet gewoon een GT3-auto?' Dat is eigenlijk het probleem."
Foto: Fanatec GT2 European Series, IMSA
Tweet