St. Paul Raceteam kijkt positief terug naar 24H2CV/C1
“Puur voor de fun, om nieuwe ervaring op te doen en race-uren te verorberen,” aldus Dieter Kuijl.
De twee teams werden ingedeeld in de jonge en iets oudere generatie met twee kwartetten.
De broers Tim en Wim Kuijl en schoonbroer Sam Verheggen, aangevuld met hoofdmecanicien Tim De Vos. Deze laatste is niet aan zijn proefstuk toe en heeft ondermeer ervaring in de Tourenwagen Legenden met een Nissan Skyline R32 GT-R.
Dit junior-kwartet moest het opnemen tegen een sterk veld van niet minder dan 59 Citroëns C1 en 41 2CV waarvan het merendeel van de opgefokte 2CV’s sneller is dan de C1 cupversie.
Daarbij ook de derde Citroën C1 binnen het team van Lagrange voor het zogenoemde senior-team Dieter Kuijl, Anthony Vonk, Audrey Van Ham en Bob Compiet. Dieter, Anthony en Audrey kennen we van de Belcar Historic Cup terwijl Bob een vriend is van de familie. Het voltallige team onder supervisie van Michel Lefebre beleefde een schitterend weekend en alle wagens stonden na de race aan de aankomst op een 27ste, 28ste en 31ste plaats. Vooral de wagen Lagrange 2 met Tim, Tim, Wim en Sam waren gezien de chrono’s onderweg naar een podiumplaats, maar na een misschakeling ging de motor naar de eeuwige jachtvelden en verloren ze een pak tijd tijdens het inbouwen van een andere krachtbron.
“Iedereen was in de wolken voor, tijdens en na de race,” gaat Dieter Kuijl verder. “Het was een stap in het onbekende en bij iedereen was er een vorm van voldoening. Een pluim ook voor het team dat de drie wagens bijstond en de sfeer zat er goed in. Voor herhaling vatbaar? Misschien wel, we zien wel. Dergelijke wedstrijden zijn goed voor het moraal en de vriendschap. Een beleving voor de ganse familie. Het is altijd plezant als je moet opboksen tegen piloten met identiek materiaal die wel meer ervaring hebben met dergelijke wagens. Net zoals wij meer ervaring hebben met historische wagens. Maar het is zeker niet de bedoeling om de lijn door te trekken naar bvb de 24 Hours of Zolder. De factor fun is voor mij toch wel heel belangrijk in dit verhaal.
Foto's: Geert Franquet / Belcar Historic Cup
Tweet