Stéphane Ratel wil niets weten van nieuwe ééngemaakte GT-klasse

- Stabiliteit is van groot belang en de huidige 14 GT3-constructeurs moeten niet gestoord worden met het voorstel om alweer een nieuwe wagen te ontwikkelen.
- Er is nood aan twee categorieën in de GT-racerij, net zoals LMP1 en LMP2 naast elkaar bestaan en elkaar aanvullen. De GT-racerij op zich is een volwaardig platform dat verschillende niveau's verdient.
- De huidige onderverdeling in ACO GTE en FIA GT3 stemt overeen met twee verschillende noden op de markt. Een poging tot eenmaking zou dan ook tegen de belangen van de teams en constructeurs ingaan die in elke categorie actief zijn aangezien:
- ...het de technische wedloop in GTE verder zou verzwakken met de introductie van een ingrijpende BoP, een idee dat reeds werd afgewezen door enkele van de fabrieksteams.
- ...het de kosten in GT3 zal doen stijgen en enkele wagens oncompetitief zal maken door het aantal aanpassingen aan het originele straatmodel te beperken.


Foto's: Martijn Wouters
Tweet