van der Horst

Super GT houdt vast aan Class 1 reglement

Super GT @ Fuji Speedway
Super GT @ Fuji Speedway
De DTM kent moeilijke tijden na het terugtrekken van Audi uit de serie en de vraag rijst of men moet vasthouden aan het class 1 reglement en niet moet overstappen naar een GT formule. Het class 1 reglement is momenteel van toepassing in de DTM en de Super GT in Japan. De Japanse organisatie liet weten dat ze hun vertrouwen in het class 1 reglement behouden en de formule ook behouden voor de volgende jaren.
  • LTF
Super GT x DTM
Super GT x DTM
Het Class 1 reglement, dat 4 cilinder 2 liter turbo motoren voorschrijft, ging in 2019 in en is van toepassing in zowel de DTM als de Super GT. Maar na het terugtrekken van Aston Martin en Audi uit het Duitse kampioenschap rezen er vragen over de leefbaarheid van de klasse. In Japan zijn echter Toyota, Nissan en Honda al jaren actief in het Super GT en geen van de constructeurs uitte de wens om te stoppen of van klasse te veranderen. Daarom blijft het Class 1 reglement ook al zeker volgend jaar van toepassing in Japan. Dat er nog gemeenschappelijke races komen tussen de DTM en Super GT, zoals vorig jaar in Hockenheim en Fuji, is echter zeer twijfelachtig.

Foto's: DTM Media
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Super GT op donderdag 23 juli 2020.
  • STX Motorhomes

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons