van der Horst

Testdag op Circuit Zolder: de Be Cox New Generation zorgt voor sensatie

Be Cox New Generation
Be Cox New Generation
De balans van de testdag die afgelopen zondag voor de Be Trophy werd georganiseerd kan in één woord worden samengevat: geslaagd! De zon scheen nog eens boven Limburg, een dikke twintig auto’s kwamen op de baan, heel wat rijders kropen achter het stuur of kwamen eenvoudig een kijkje nemen. Maar vooral: ‘zij’ was er ook!
Wie ‘zij’ is? De Be Cox New Generation natuurlijk! In de watten gelegd door François Verbist en zijn klein WRT-commando maalde het sneeuwwitte exemplaar heel wat rondjes op de Limburgse omloop af, in handen van een indrukwekkende schare rijders. Allemaal wilden ze de bolide aan de tand voelen. De auto is dan ook een mijlpaal in de geschiedenis van dit bijzondere Kevertje.

Van Michel Simul tot Arnaud Quédé, over Stéphane Lémeret, Nicolas Jussy, Rainer Weisshaupt, Philippe Systermans, Michel Pulinx en nog heel wat anderen, allemaal werkten ze een korte, maar overtuigende oefengalop af. Na een paar ronden was iedereen in de wolken en kwamen ze tot dezelfde conclusie: “In vergelijking met haar voorgangers is dit een heel andere auto! De sequentiële versnellingsbak is een droom en de atmosferische tweeliter heel wat aangenamer dan de oude benzine- of dieselmotoren. Zeker in vergelijking met laatstgenoemde reageert de nieuwe krachtbron veel beter bij de acceleraties, wat toelaat om in de bochten wat met de auto te spelen. Deze Be Cox New Generation is eenvoudigweg gesteld een échte racebolide!”

Qua rondetijden is de winst op een rondje Zolder dan ook indrukwekkend. De Be Cox New Generation wordt dus zeker en vast de nieuwe koningin van het seizoen 2013. “Deze verbeterde prestaties zijn zeker interessant”, analyseert Michel Simul. “Maar dat is niet het belangrijkste. Alle rijders die achter het stuur van een Be Cox kruipen willen zich amuseren en plezier beleven. Ik kan haast niet wachten op de eerste race in Dijon…”

Kronos Events press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Be Trophy op maandag 18 maart 2013.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons