van der Horst

Toyota GT86 volgend jaar verkrijgbaar in GT4 uitvoering

Start Dutch GT te Zandvoort
Start Dutch GT te Zandvoort
De GT4 klasse kende een moeilijk jaar, de European GT4 Cup vond niet plaats en ook in de 24 uren van Spa waren de wagens uit die klasse niet meer welkom. Nederland kent nog steeds een GT4 kampioenschap, maar het deelnemersveld overschreed zelden het aantal van 15 wagens. In Engeland kent de formule nog steeds enig succes als een tweede divisie in het Britse GT kampioenschap en het is uit dit land dan ook dat er nog nieuwe projecten komen voor een nieuwe GT4. Na de GT4 versie van de Mazda MX5 is het nu de beurt aan GPRM om in de Britse pers zijn plannen te ontvouwen voor een GT4 racer van de Toyota GT86.
  • Oeste Kart
GPRM is daarmee niet aan zijn proefstuk toe want het team zette dit jaar al een Toyota GT86 in bij de 24 uren van Silverstone, zij het dat deze bijna standaardwagen voldeed aan de regels van het Britcar reglement. Nu komt er voor volgend jaar ook een GT4 versie van de GT86 die zal aangedreven worden door een vier cilinder turbomotor die 350 pk zal ontwikkelen. De preparateur hoopt om volgend jaar op zijn minst twee wagens te kunnen inzetten in het Britse GT kampioenschap maar rekent ook op enige interesse van uit het buitenland. De komst van nieuwe wagens en het mogelijk terug opstarten van een continentale GT4 Cup geeft misschien een nieuwe impuls aan de GT4 klasse die begin dit jaar op sterven na dood leek.

Foto: Dutch GT



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Circuit Internationaal op donderdag 18 oktober 2012.
  • Heinz Performance

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons