Zolder Fun Festival: Kluyskens-Debrus-Bollen winnen al met DRM (UPDATE)
De wedstrijd draaide dus uit op een duel tussen de #477 DRM Belfix (Kluyskens/Debrus/Bollen) en de #2 DRM Autographe (Édouard Mondron/Gilles Smits/Ulysse De Pauw). Ook de #499 DRM Proxy Delhaize (Maxime Soulet/Gilles Verleyen/Matthieu De Robbiano) liet zijn tanden zien, maar moest de rol lossen na een lekke band halfweg. Vooraan vond een onwaarschijnlijke strijd plaats tussen de leiders, waarbij het verschil constant minder dan tien seconden bedroeg. Op achttien minuten van het einde begon het tij te keren in het voordeel van de kampioenen. Op een kletsnatte omloop nam Cédric Bollen in het laatste uur de maat van Édouard Mondron, om uiteindelijk met negen seconden bonus te winnen. Een strafronde voor de twee wagens vanwege een inhaalbeweging onder geel had uiteindelijk geen invloed op het klassement.
“Édouard kwam voor mij weer de baan op en had de omstandigheden al onder de knie”, analyseert Cédric Bollen. “Toch kon ik hem inhalen. Het was een prachtige en correcte strijd, in de wetenschap dat we deel uitmaken van hetzelfde team.”
De #499 DRM Proxy Delhaize vervolledigde dus het eerste podium van het jaar. Een ware triomftocht voor het team gebaseerd bij Hoogtepunt Honderd!
CG Racing en Michaël Mazuin Sport winnen in Fun en Pure
In de Fun-klasse bevestigde de #219 CG Racing van William Godefroid en Benoît Phillips het potentieel dat ze in 2019 getoond hadden door als winnaars over de meet te komen. Het duo telde vijftig seconden achterstand na een lekke band halfweg, maar kon de wedstrijd naar zijn hand zetten en met… vijftig seconden voorsprong zegevieren op de #278 Acome Racing by AP (Manu Nava/Alexandre Charlier/Anthony Rosa). Dat drietal streed lang met de #422 Michaël Mazuin Sport van Michaël, Camille en Louis Mazuin voor de tweede plaats, en haalde het met slechts één seconde voorsprong aan de finish!
UPDATE: Er werd een technisch rapport opgesteld over de #219 van CG Racing, maar de beslissing om de auto uit de uitslag te schrappen is nog niet definitief. Het ging immers om een onregelmatigheid na een impact.
Aan het Fun-podium voegde de Mazuin-familie ook de zege in de Pure-categorie toe. De concurrentie kon geen vuist maken en eindigde op drie ronden, met eerst de #53 DRM Nice Cars (Frédéric Bocquet/Simon Carrera/Arnaud Kahia) en vervolgens de #199 DRM Materne Credeco (Philippe Denis/Quentin Denis/Martin Businaro/Jean-Luc Heymans). Die twee wagens maakten contact op enkele meters van de eindmeet, maar werden in die volgorde geklasseerd.
Autoritaire zege voor Trendy Monster by Milo bij de Biplaces
De #342 Trendy Monster by Milo (Eric Jardon/Francis Plunus/Christian Houbben) profiteerde van de afwezigheid van de #365 Car-Pass by DRM tijdens de openingsmanche om de volle puntenbuit te veroveren. Na een foutloze wedstrijd wonnen ze bij de Biplaces met drie ronden bonus op de #355 Publincentive by Leader Racing (Olivier Baudet/Jean-Michel Mahy/Christian Gengoux/Lyssia Baudet) en vier op de #352 GHK by DDS Racing (Brent Verheyen/Guy Verheyen/Jurgen Van den Broeck/Ron Vaessen).
Na negen ondraaglijke maanden heeft de VW Fun Cup powered by Hankook opnieuw zijn vleugels kunnen uitslaan. En hoewel het dagelijkse leven er helemaal anders uitziet, is de sportieve situatie weinig veranderd. Het trio Kluyskens/Debrus/Bollen blijft de referentie en de goede sfeer is meer dan ooit van de partij in de paddock. En ondanks de verplichte maskerdracht en sociale afstand, werden de regels feilloos gerespecteerd! ‘Nothing can stop the fun!’ Het kan niet snel genoeg 11, 12 en 13 september zijn, want dan wordt er geracet op het nieuwe F1-circuit van Zandvoort!
VW Fun Cup
Tweet