van der Horst

24H Le Mans: Na 4H: Toyota blijft domineren – Vanthoor ruim leider bij GTE

Toyota TS050 Hybrid
Toyota TS050 Hybrid
Het belangrijkste racefeit van het laatste uur was de tussenkomst van de safety car na een klapband van de Jackie Chan DC Racing Oreca 07 #38, die nodig was om de baancommissarissen toe te laten de piste vrij te maken van brokstukken. De Porsche #92 van onder meer Laurens Vanthoor kon optimaal profiteren van die onderbreking en leidt nu ruim in de GTE klasse. Vooraan is het de Toyota #7 met José Maria Lopez aan het stuur die de debatten leidt voor de Toyota #8 bestuurd door Fernando Alonso.
Porsche GT Team - Porsche 911 RSR
Porsche GT Team - Porsche 911 RSR
Momenteel bezet de SMP Racing BR1 #17 de derde plaats, voor de eerste Rebellion die weliswaar een pitstop meer heeft uitgevoerd. De SMP Racing BR1 van Button/Aleshin/Petrov verloor tientallen ronden met een sensorprobleem, de eerste problemen bij de privé-LMP1's duiken dus op. In de LMP2 klasse is het de G-Drive Racing Oreca #26 die de leiding in handen heeft, de Alpine volgt nu al op 3 minuten achterstand. Kevin Estre heeft nu comfortabel de kop in de GTE klasse met een minuut voorsprong op de BMW M8 GTE #81 van Nick Catsburg en de Ford GT #69 van Scott Dixon. Eerder in de race vochten de beide "retro-Porsches" een fiks duel uit, waarbij ze constant in elkaars zog terug te vinden waren (zie lager voor een video).

--- Uitslag 24 Heures du Mans 2018 - Na 4H (pdf) ---

Lees meer: NEWSFLASH: Race voor eerste maal geneutraliseerd na ontplofte band
 

Foto: Racing International Photography
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in 24 Heures du Mans op zaterdag 16 juni 2018 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons