van der Horst

Maxime Soulet fabriekspiloot bij Bentley

24H Spa: Beelden van de testdag (Deel 2)
Zoals eerder reeds bericht, gaat Maxime Soulet dit seizoen aan de bak bij Bentley ter vervanging van een andere langenoot, Jérôme D'Ambrosio en dat samen met nieuwelingen Andy Soucek en Maxi Buhk. Bentley kondigde ook aan Guy Smith, Andy Meyrick en Steven Kane in de rangen te houden waarbij het trio ook in 2015 samen aan de slag kan. Daarnaast werden ook de races op de kalender van het Britse merk nogmaals bevestigd.
Maxime Soulet
Maxime Soulet
De vervanging van Jérôme D'Ambrosio mag geen verrassing heten. Na één jaar bij Bentley legt onze landgenoot zich al toe op de Formula E, de klasse die moet uitgroeien tot de elektrische tegenhanger van de Formule 1. Ook Duncan Tappy en Antoine Leclerc worden bedankt, waardoor de #8 Continental GT3 volledig vacant is. Nadat bekend werd dat HTP Mercedes ruilde voor Bentley is het aantrekken van HTP-huisrijder Maxi Buhk geen totale verrassing en met Andy Soucek bij in de rangen beschikken de troepen van Brian Gush over een interessante rijdersmix. De Spanjaard maakte eerder al indruk bij ART GP en AMR (Beechdean).

24H Spa: Beelden van de testdag (Deel 2)
Op vlak van wedstrijden, bevestigde Bentley opnieuw deelname aan de 24 uren van de Nürburgring, de etmaalrace waarvoor het eerder al aan de VLN deelnam. Daarnaast staan de Bentley-boys ook aan de start down under in de Bathurst 12H en in de Gulf 12H in Abu Dhabi. Fabrieksondersteuning is er eveneens in de ADAC GT Masters in Duitsland, Blancpain Endurance Series en de Blancpain Sprint Series. Buiten het Europese vasteland is er een fabrieksondersteund programma in de Pirelli World Series in de Verenigde Staten (Dyson Racing) en de GT Asia Series. Klantenteams brengen het merk eveneens aan de start in de 24 Uren van Dubai en de Australian GT series.

Foto's: Vincent Wouters & Niels Vaeck



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Internationaal op donderdag 8 januari 2015.
  • LTF

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons