van der Horst

12H Sebring: Muscle Milk Pickett Racing HPD is snelste op de tweede dag

Muscle Milk Pickett Racing - HPD ARX-03c
Muscle Milk Pickett Racing - HPD ARX-03c
Na een Rebellion Lola en een Audi R18 e-tron was het de beurt aan de Muscle Milk Pickett Racing HPD ARX-03c om de snelste tijd neer te zetten in de vierde vrije sessie. Van een derde sessie kan men niet spreken daar tengevolge van hevige regenval op vier wagens na iedereen veilig in de pitsbox bleef. De wagens van Maxime Martin en Marc Goossens konden opnieuw goed mee met de top van hun klasse en eindigden de tweede dag met de zesde respectievelijk de zevende tijd bij de GT’s.
Regen in de morgen zorgde ervoor dat alle wagens binnen bleven op een HPD LMP2, twee Porsche’s Cup en de Deltawing na en ook deze wagens keerden terug de pits in na slechts enkele trage ronden. Gelukkig klaarde het weer uit voor de namiddag en kregen we terug een normale sessie met 37 wagens op de baan. Op het einde van de dag was de snelste tijd in handen van de HPD van Lucas Luhr en Klaus Graf met een tijd van 1:47.789. Audi bracht zijn twee wagens op de piste en de #1 van Fässler/Tréluyer/Jarvis klokte de tweede tijd in 1:48.52. De R18 e-tron #2 van Kristensen/McNish/di Grassi liet de achtse tijd op tekenen, maar de wagen legde maar 5 ronden af. Bij Rebellion werkte men aan de afstelling van de Lola’s en beide wagens vinden we terug op plaatsen drie en vijf met daartussen de Dyson Lola. De zesde en zevende tijd ging naar de snelste LMP2 wagens en dat waren ditmaal de beide Level 5 Motorsports HPD’s, terwijl de Greaves Zytek nu als derde (negende totaaltijd) aantikte. Volgde opnieuw een hele resem LMPC wagens waartussen wij met de veertiende tijd de DeltaWing terugvinden.

De snelste GT wagen moesten we ditmaal wat verder terug in het veld zoeken, Bruno Senna nam bovenaan plaats met de Aston Martin Vantage op de achttiende plaats. Beide officiële Corvette’s reden de derde en vierde tijd en werden verrassend voorafgegaan door de SRT Viper #93. De Risi Ferrari 458 klokte als vijfde af en bleef daarmee net de BMW Z4 #55 van Maxime Martin en de SRT Viper van Marc Goossens voor.

Foto: ALMS



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in American Le Mans Series op woensdag 13 maart 2013.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons