van der Horst

Racewereld eert Anthoine Hubert in Spa

De pitbox van Anthoine Hubert in Monza
De pitbox van Anthoine Hubert in Monza
Het is bijna een jaar geleden dat Anthoine Hubert om het leven kwam bij de Formule 2-race in het voorprogramma van de Grote Prijs van België Formule 1. Ter nagedachtenis van de Fransman namen de organisatoren enkele beslissingen, die dit weekend in voege treden.
  • Eerst en vooral is er de symbolische beslissing om het startnummer 19 nooit meer te gebruiken in de Formule 2. Dat nummer blijft Anthoine Hubert's startnummer voor altijd.
    • Ook dit jaar werd het nummer 19 (en het nummer 18) overigens niet gebruikt na de verschrikkelijke crash in Spa (Prema hanteert dit jaar nummers 20 en 21 voor respectievelijk Mick Schumacher en Robert Shwartzman)
  • F1-, F2- en F3-bolides zullen dit weekend een speciale sticker dragen ter nagedachtenis van Hubert.
  • Zowel de F2 als de F1 zal een minuut stilte in acht nemen voor de start van de wedstrijd (bij de F2 is dat voor de start van de race op zaterdag)
  • De bandenstapels bovenaan de Raidillon zijn aangepast
    • Hoewel niet noodzakelijk gelinkt met het spijtige ongeval, is op verschillende plaatsen ook het kunstgras verwijderd
    • Daarnaast zullen ook de limieten van de piste strikter worden gehandhaafd in de F1, slechts driemaal mag een rijder in de GP de limieten overschrijden (in plaats van drie keer per bocht)
      Hierbij wordt vooral gekeken naar bocht 4 (uitsturen Raidillon), de uitloopzone bij bocht 9 (Jacky Ickx-bocht, voormalige Speaker's corner of "bocht zonder naam") en het uitsturen van de chicane aan start/finish.
    • De muur aan de endurance-pit werd verlengd
  • De hashtag #AH19 werd in het leven geroepen en de F2-organisatoren roepen op deze te gebruiken om Anthoine Hubert te eren
    • Charles Leclerc plaatste gisteren reeds een foto op zijn Instagram-profiel met deze hasthtag (zie lager)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

10 years ago. Memories last forever. #AH19

A post shared by Charles Leclerc (@charles_leclerc) on


Foto: Georges De Coster



  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons