van der Horst

Timo Bernhard mogelijk out voor 3 maanden

Timo Bernhard
Timo Bernhard
Na de 12 uren van Sebring zijn de Audi troepen op de omloop gebleven om deze week vergelijkende testen te doen tussen de R18 e-tron, de R18 Ultra en de R18 TDI. Maandag avond liep het echter mis, Timo Bernhard ging zwaar van de baan in Turn 17 en kwam met een harde klap in de bandenmuur terecht. De Duitser kon zich zelf uit het wrak bevrijden maar werd naar het hospitaal getransporteerd voor een check up. Daar werd een gebroken wervel in de onderrug vastgesteld en Bernhard staat een revalidatieperiode van één tot drie maanden te wachten.
  • Powercars
Zoals Audi in het verleden al meermaals deed bleef het team na de wedstrijd op het circuit van Sebring nog enkele dagen ter plaatse om te testen. Dit jaar zijn deze testen belangrijk omdat het merk twee nieuwe modellen inzet. Zo toerden er maandag 4 wagens rond op het circuit, twee R18 e-tron quattro hybride’s, een nieuwe R18 ultra en de oude R18 TD. Maar op maandagavond crashte Timo Bernhard zwaar in de barriers met de R18 Ultra, de Duitser kroop schijnbaar ongedeerd uit de verhakkelde wagen, maar werd door een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd voor een check up.

Wanneer dinsdag morgen de Audi’s niet in actie kwamen en Bernhard zich nog steeds in het ziekenhuis bevond, drong het door dat het ongeluk toch ernstiger was dan eerst had vermoed. In de namiddag werden de testen voortgezet nadat een verantwoordelijke van Audi meldde dat een technisch mankement aan de oorzaak lag van het ongeluk, maar dat het niet langer kon voorkomen op de overgebleven wagens. Vandaag sijpelde echter het bericht door dat Bernhard geraakt werd aan de wervelkolom met een gebroken wervel in de onderrug als gevolg. Bernhard ziet nu aan tegen een revalidatieperiode die tot 3 maanden kan vragen. Hij is er zo goed als zeker niet bij voor de 6 Hours of Spa en zelfs zijn deelname aan de 24 uren van Le Mans komt op de helling te staan.

Foto's: Audi Motorsport



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA World Endurance Championship op vrijdag 23 maart 2012.
  • VR Racing

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons