Hoe wordt u even snel als Thibaut Courtois? - Deel 3

Tijd voor het echte werk
We zijn er dus bijna, maar de laatste loodjes wegen zoals altijd het zwaarst. Voor de twee laatste hindernissen raden we aan over pedalen te beschikken die voldoende weerstand bieden - en dus van een zekere kwaliteit zijn - want tractiecontrole en ABS uitschakelen is zo goed als onmogelijk wanneer niet aan die voorwaarde voldaan wordt. Wie zich toch geroepen voelt om de uitdaging aan te gaan, kan proberen de tractiecontrole uit te schakelen.
Ook bijzonder belangrijk is het om het stuurwiel zo spoedig mogelijk recht te krijgen. Pas dan kan de motor zijn paarden pas echt op een efficiënte manier kwijt. In F1 2019 kunt u in principe vol op het gas vanaf de derde versnelling, tenzij het circuit blijft draaien. Doseer dan het gas, want het is niet ondenkbaar dat de achterkant van de auto uitbreekt in vierde of vijfde versnelling! Mocht uw F1-bolide, ondanks onze tips, toch uitbreken, hou dan zeker niet uw voet vol op het gas. Het gevolg van die tactiek is dat de auto aan de overkant de muur zal raken. Doseren is ook hier de juiste oplossing.

De rechtervoet doet natuurlijk niet al het werk. Ook de linkervoet is belangrijk. In het laatste stuk bespreken we dan ook (onder meer) hoe u leert zonder ABS te racen.
Foto's: Codemasters, Racing International Photography
Tweet